Informacja rabatowa
Szefie, do darmowej dostawy brakuje tylko 500,00 PLN.
Produkt
Ilość
Cena brutto
Usuń
{{ item.Amount }}
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
Ilość: {{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Cena produktów 23% podatku VAT {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Value | number: 2 }} {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Currency }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}

Pasek rozrządu / zestaw

Jeśli chcesz wybrać odpowiednie Pasek rozrządu / zestaw do swojego samochodu - wybierz poniżej markę samochodu, potem model i rocznik oraz wersję silnikową.

Zestawy rozrządu w sklepie Motoszef.pl

Układ rozrządu jest jednym z najistotniejszych elementów w konstrukcjach silników spalinowych, zarówno tych współczesnych jak i tych o wiele bardziej wiekowych. Elementarnym zadaniem układu rozrządu jest zapewnienie dopływu mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów w określonych interwałach oraz późniejsze odprowadzanie z nich zbędnych produktów spalania tej mieszanki. Sprawny układ rozrządu zapewnia stabilną pracę silnika oraz umożliwia takie wykorzystanie potencjału i osiągów każdej jednostki jakie przewidzieli dla niej konstruktorzy.

Najwyższej jakości zestawy rozrządu

Obecnie stosowane rozwiązania dotyczące konstrukcji poszczególnych elementów rozrządu zamykają się generalnie w ich dwóch podstawowych typach. Główną różnicą pomiędzy współcześnie stosowanymi rozwiązaniami jest sposób przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek lub wałki rozrządu odpowiedzialne za prawidłowe działanie zaworów. Z tego powodu wyróżniamy dwa rodzaje rozrządu. Jednym z nich jest układ oparty o pasek rozrządu, który jest najtańszą i jednocześnie najpopularniejszą konstrukcją. W tym rozwiązaniu do przeniesienia napędu na wałki rozrządu wykorzystuje się pasek rozrządu wykonany z gumy syntetycznej. Ten materiał zapewnia dobrą odporność na rozciąganie, ścinanie i ściskanie. Alternatywą dla paska jest układ napędu oparty o łańcuch rozrządu, który uchodzi za znacznie trwalszą i o wiele bardziej niezawodną konstrukcję.

Nie da się jednoznacznie określić stanu elementów rozrządu na podstawie ich oględzin. Generalnie, całkowite zerwanie łańcuszka rozrządu jest przypadkiem dosyć rzadkim w porównaniu do zerwania paska ale w jednym i drugim przypadku konsekwencje takiego następstwa będą tragiczne dla naszego silnika. Pierwszymi sygnałami zużycia układu rozrządu opartego o łańcuch jest obecność opiłków metalu na obudowie, pojawiający się hałas z okolicy rozrządu oraz pogorszona kultura pracy silnika. W przypadku paska rozrządu sprawa jest o tyle poważniejsza, że nie występują konkretne objawy zużycia, a zerwanie paska, nawet nowego może nastąpić w każdej chwili.

Wpływ na trwałość rozrządu będzie miała przede wszystkim intensywność eksploatacji samochodu. Dlatego producenci zalecają wymianę całych zestawów, w tym przede wszystkim paska lub łańcucha, pompy wody oraz rolek po przekroczeniu określonych przebiegów, indywidualnie dla każdego modelu.

Skontaktuj się z nami!

Nie wiesz czy dany zestaw rozrządu będzie pasował do Twojego samochodu lub nie znalazłeś interesującego Cię zestawu? Skontaktuj się z nami mailowo na adres biuro@motoszef.pl, zadzwoń na +48 605 496 665 lub +48 728 906 583 albo zostaw nam wiadomość na Chacie - nasz zespół znajdzie i dobierze odpowiednie części do układu hamulcowego Twojego samochodu. Korzyści? - 100% trafne dopasowanie części, oszczędność czasu, kosztów oraz pewność, że zakupione części będą pasować do Twojego auta.