Informacja rabatowa
Szefie, do darmowej dostawy brakuje tylko 500,00 PLN.
Produkt
Ilość
Cena brutto
Usuń
{{ item.Amount }}
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
Ilość: {{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Cena produktów 23% podatku VAT {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Value | number: 2 }} {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Currency }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}

Koło zamachowe

Jeśli chcesz wybrać odpowiednie Koło zamachowe do swojego samochodu - wybierz poniżej markę samochodu, potem model i rocznik oraz wersję silnikową.

Dwumasowe koła zamachowe w sklepie Motoszef.pl

Dwumasowe koło zamachowe jest podstawowym elementem silnika, które w dużym uproszczeniu można nazwać tłumikiem drgań skrętnych. Zasadniczo, zadaniem koła dwumasowego jest akumulowanie energii kinetycznej pochodzącej z silnika oraz zapobieganie wytracaniu prędkości obrotowej podczas kolejnych suwów pracy silnika, głównie suwu sprężania. Dzięki własnej prędkości wirowania dwumasowe koło zamachowe zapewnia płynną pracę silnika.

Najwyższej jakości koła dwumasowe

Koło dwumasowe jest usytuowane pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów. Jego konstrukcja składa się generalnie z dwóch głównych elementów: masy pierwotnej zamontowanej przy wale korbowym oraz masy wtórnej, która współpracuje bezpośrednio z tarczą sprzęgłową. Pomiędzy masą pierwotną i wtórną znajduje się wydajny zespół sprężyn, których zadaniem jest efektywne tłumienie drgań silnika podczas rozruchu i w czasie pracy jednostki napędowej.

Coraz większe momenty obrotowe dostępne we współczesnych silnikach, zwłaszcza wysokoprężnych stały się przyczyną stosowania kół dwumasowych. Ich konstrukcja pozwala na tłumienie niepożądanych wibracji pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów wydłużając żywotność tych elementów. Dodatkowo jego zastosowanie pozwala na bardziej płynną zmianę przełożeń i zniwelowanie efektu szarpnięcia pojawiającego się podczas włączania sprzęgła – co przekłada się bezpośrednio na komfort jazdy.

Osławiona awaryjność koła dwumasowego wynika z wielu niezależnych przyczyn ale głównym powodem usterek jest nieodpowiedni styl jazdy kierowców. Należy tutaj wspomnieć przede wszystkim o jeździe na niskich i bardzo niskich obrotach oraz gwałtownym przyspieszaniu na niskich przełożeniach od dolnych zakresów obrotów. Innymi przyczynami szybkiego zużywania się elementów koła dwumasowego jest regularne trzymanie silnika na biegu jałowym oraz nieprawidłowa praca układu wtryskowego.

Dwumasowe koło zamachowe należy do grupy podzespołów stopniowo zużywających się w trakcie eksploatacji samochodu. Przebieg po którym konieczna będzie wymiana koła dwumasowego jest ciężki do określenia i zależy od wielu czynników. Objawami zużycia dwumasy może być hałas i stukanie pochodzące z silnika lub skrzyni biegów, nierówna praca silnika oraz drgania podczas pracy na biegu jałowym, a także szarpanie auta przy ruszaniu. W momencie jego wymiany wskazany jest zakup oryginalnego zestawu koła zamachowego zawierającego nowe koło dwumasowe, łożysko wyciskowe i nowe śruby.

Skontaktuj się z nami!

Nie wiesz czy dane koło dwumasowe będzie pasowało do Twojego samochodu lub nie znalazłeś interesującego Cię zestawu? Skontaktuj się z nami mailowo na adres biuro@motoszef.pl, zadzwoń na +48 605 496 665 lub +48 728 906 583 albo zostaw nam wiadomość na Chacie - nasz zespół znajdzie i dobierze odpowiednie części do układu hamulcowego Twojego samochodu. Korzyści? - 100% trafne dopasowanie części, oszczędność czasu, kosztów oraz pewność, że zakupione części będą pasować do Twojego auta.