Informacja rabatowa
Szefie, do darmowej dostawy brakuje tylko 500,00 PLN.
Kategorie części
Produkt
Ilość
Cena brutto
Usuń
{{ item.Amount }}
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
Ilość: {{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Cena produktów 23% podatku VAT {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Value | number: 2 }} {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Currency }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}

Części samochodowe do DACIA Szukasz części motoryzacyjnych do DACIA? Wybierz model z poniższej listy i sprawdź nasz szeroki asortyment auto części do DACIA:

Części do Dacia w sklepie Motoszef.pl

Niewiele osób wie, że marka Dacia wywodzi się z Rumuni. W porównaniu do innych koncernów motoryzacyjnych funkcjonuje ona na rynku relatywnie niedługo, gdyż została ona założona 1966 roku. Warto wiedzieć, że przed nadaniem przedsiębiorstwu nazwy Dacia, nosiło ono nazwę Uzina de Autoturisme Pitesti. Śmiało można powiedzieć, że jest to firma, która zapoczątkowała jej powstanie. Od 1943 roku produkowano w niej części dla Renault. Dacia już od samego początku współpracowała z tym francuskim producentem, co w dużej mierze przyczyniło się do szybkiego rozwoju działalności. Natychmiast po wybudowaniu własne fabryki w planach było wypuszczenie na rynek samochodu Dacia Mioveni. Należy jednak wiedzieć, że nie doszło do tego, gdyż w tym samym czasie marka Renault wyszła z propozycją bardzo korzystnej współpracy. Oczywiście marka Dacia przestała na tę propozycję i niedługo po tym podpisano umowę. Jeśli chodzi o pierwszy pojazd, który wyjechał z fabryki Dacia, to był to model wyprodukowany na wzór Renault 8. Mowa tutaj o aucie Dacia 1100, które zostało wyposażone w czterocylindrowy silnik o mocy 46 KM. Warto wiedzieć, że był on umieszczony z tyłu. Maksymalna prędkość, jaką można było rozwinąć wynosiła 133 km/h.

Przed dość długi czas Dacia nie wyszła na rynek z własnym projektem. Początkowo produkowane pojazdy były jedynie odwzorowaniem samochodów Renault.Były one bliźniaczo podobne, a także charakteryzowały je niemal identyczne parametry. Oczywiście auta były wypuszczane pod logiem Dacia, jednak dla marki nie było to wystarczające osiągnięcie. Dążyła ona do tego, aby stworzyć coś samodzielnie od początku do końca. Właśnie dlatego w 1976 roku współpraca między Dacia, a Renault zakończyła się. Z tego powodu Dacia przestała bazować na technologiach tego producenta, a zaczęła wzorować się na podzespołach innych marek samochodowych. Początki nie były jednak tak kolorowe, jak mogłoby się wydawać. Pierwszy samochód, który został w całości skonstruowany przez Dacia okazał się porażką. Powstał on w latach osiemdziesiątych, kiedy władze Rumunii zgłosiły zapotrzebowanie na niewielkie i ekonomiczne samochody osobowe. To wtedy na rynek wypuszczono model Dacia 500 Lastun, który okazał się klapą. Zainteresowanie było o wiele mniejsze, niż przewidywano. Słaba jakość wykonania, a także silnik o niewielkiej mocy, to główne powody niskiego poziomu sprzedaży. Dacia jednak postanowiła poprawić swoje projekty i stworzyć model, który naprawdę będzie godny zainteresowania. W roku 1998 stworzono model Dacia Nova. Konstrukcja pojazdu była połączeniem wielu rozmaitych technologii. Należy jednak podkreślić, że większość zastosowanych rozwiązań pochodziło od marek Peugeot oraz Renault. Nie były to więc nowości, których oczekiwało społeczeństwo. Technologie te były nie tylko zapożyczone, ale także dość przestarzałe, co nie działało na korzyść marki Dacia.

W roku 1999 Renault wykupił 51% udziałów marki Dacia. Model Dacia Nova został odświeżony i unowocześniony. Został on wypuszczony na rynek w roku 2000. Pojazd nosił nazwę Dacia SuperNova. Posiadał on wzmocniony silnik, który gwarantował o wiele lepsze osiągi. Warto wiedzieć, że koncern Renault zainwestował w modernizację fabryk Dacia ponad 500 mln euro. W roku 2004 z rumuńskiej fabryki wyjechał całkowicie nowy model o nazwie Dacia Logan. Stał się on prawdziwym hitem na rynku europejskim. Dacia Logan zachwycił przede wszystkim funkcjonalnym wyposażeniem, a także wysoką ekonomicznością. Był to typowo miejski model, który natychmiast zyskał rzeszę zwolenników. W kolejnych latach powstały inne świetnie znane modele, takie jak np. Dacia Sandero, Dacia Duster, Dacia Lodgy, czy też Dacia Logana. W ofercie sklepu internetowego MotoSzef znajdują się wysokiej klasy części motoryzacyjne Dacia, które są odpowiednie do większości najpopularniejszych modeli. Szeroki wybór auto części Dacia sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Są to produkty, które pochodzą z zaufanego źródła. Odznaczają się nie tylko wysoką żywotnością, ale również korzystną ceną.