Informacja rabatowa
Szefie, do darmowej dostawy brakuje tylko 500,00 PLN.
Produkt
Ilość
Cena brutto
Usuń
{{ item.Amount }}
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
Ilość: {{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Cena produktów 23% podatku VAT {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Value | number: 2 }} {{ ShoppingCartItems.data.TotalSummary.Gross[0].Currency }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}

Amortyzator

Jeśli chcesz wybrać odpowiednie Amortyzator do swojego samochodu - wybierz poniżej markę samochodu, potem model i rocznik oraz wersję silnikową.

Amortyzatory w sklepie Motoszef.pl

Amortyzatory należą do grupy najistotniejszych podzespołów montowanych we współczesnych konstrukcjach samochodów. Są jednym z podstawowych elementów układu zawieszenia, a ich głównym zadaniem jest utrzymywanie sprężyn zawieszenia w odpowiedniej pozycji. Efektem ich pracy jest tłumienie drgań podczas prowadzenia oraz stabilizowanie toru jazdy.

Najwyższej jakości amortyzatory

Podstawowy podział amortyzatorów opiera się o wykorzystane w ich konstrukcji medium tłumiące ruch. Do najczęściej wykorzystywanych amortyzatorów w przemyśle motoryzacyjnym można zaliczyć: amortyzatory olejowe (dwururowe) oraz amortyzatory gazowe (jednorurowe, gazowo-olejowe).

Jak sama nazwa wskazuje, w amortyzatorach olejowych medium tłumiącym jest olej hydrauliczny, a do ich głównych zalet należy prosta konstrukcja, duża wytrzymałość i stosunkowo niewysoka cena. Wśród wad amortyzatorów olejowych należy wymienić ich spory ciężar własny oraz liniowy współczynnik tłumienia drgań. Z kolei amortyzatory gazowe to w gruncie rzeczy konstrukcje hybrydowe, gdzie oprócz oleju czynnikiem tłumiącym jest przede wszystkim sprężony gaz – najczęściej azot. Taka konstrukcja amortyzatorów umożliwia pełną kontrolę nad kołami samochodu, czego efektem jest lepsza reakcja i tłumienie nierówności na drodze oraz lepsza przyczepność podczas jazdy. Tego typu amortyzatory, ze względu na swoją bardziej skomplikowaną konstrukcję są bardziej podatne na uszkodzenia i tym samym również droższe.

Zalecenia co do wymiany amortyzatorów są różne i zależą od zastosowanych rozwiązań oraz modelu konkretnego samochodu ale przede wszystkim od stylu jazdy kierowcy. Generalnie ich wymiana powinna się odbyć po przejechaniu 80 - 100 tysięcy kilometrów. Po takich przebiegach amortyzatory stopniowo tracą swoje właściwości tłumiące i zmienia się charakterystyka ich pracy pod obciążeniem. Należy również pamiętać, że amortyzatory trzeba wymieniać parami na danej osi oraz o konieczności wymiany odbojnika, który osłania amortyzator przed tzw. dobijaniem.

Skontaktuj się z nami!

Nie wiesz czy dana para amortyzatorów będzie pasowała do Twojego samochodu lub nie znalazłeś interesującego Cię zestawu? Skontaktuj się z nami mailowo na adres biuro@motoszef.pl, zadzwoń na +48 605 496 665 lub +48 728 906 583 albo zostaw nam wiadomość na Chacie - nasz zespół znajdzie i dobierze odpowiednie części do układu hamulcowego Twojego samochodu. Korzyści? - 100% trafne dopasowanie części, oszczędność czasu, kosztów oraz pewność, że zakupione części będą pasować do Twojego auta.